Jestliže si chcete pořídit nový či případně ojetý vůz, nejspíše si jako první položíte otázku, zda sáhnout po voze s naftovým či benzínovým motorem. Jednoznačná odpověď v tomto případě neexistuje. Velmi totiž záleží na tom, k jakým jízdám a jak často budete vůz používat.

Benzín má lehkou převahu

V České republice sice převažují benzínové zážehové motory nad vznětovými naftovými, ale jedná se pouze o lehkou, nijak výraznou, převahu. Benzínové motory má zde asi 51 % automobilů, 46 % potom připadá na motory naftové. Co bude hrát největší roli při vašem rozhodování, který typ motoru si nakonec vyberete?

  • Délka vzdáleností
  • Provozní náklady – servis
  • Cena a spotřeba paliva

Naftové vozy mají dražší servis

Jaké skutečnosti hovoří pro naftový motor? Cena paliva je nižší, tím pádem jsou i nižší náklady na kupované pohonné hmoty. Právě proto se naftové motory vyplácejí v případě, že s autem jezdíte hodně a na delší vzdálenosti. Proto mívají autoparky služebních vozů různých firem většinou modely s naftovými motory. Důvodem, proč nejezdit s naftovým motorem na krátké vzdálenosti, je rychlé opotřebení filtru pevných částic. Pořízení nového je totiž velmi nákladnou záležitostí. Celkově je servis u vozů s naftovými motory dražší než v případě jejich benzínových brášků.

U benzínu zaplatíte za palivo víc

Když ale chcete jezdit pouze na krátké vzdálenosti, třeba dojíždět pár kilometrů do práce, je rozhodně lepší vzít si vůz s benzínovým motorem. Vstupní investice je nižší a drahá není ani údržba a servis vozu, což je obojí rozdíl proti naftovému motoru. Na druhou stranu cena benzínového paliva je o něco vyšší než v případě nafty a roli hraje i to, že spotřeba paliva je vyšší. Celkově se dá obecně říci, že se vám benzínový motor vyplatí, pokud ročně najedete maximálně kolem 25 000 kilometrů. Koukněte se na prodej aut online a vyberte si auto s Vaší preferovanou motorizací.

Přečtěte si také: Škoda má v plánu na následující roky řadu novinek, Škoda Fabia se inspiruje limonádou

Svět Dnes na Facebooku