Jak si usnadnit kancelářskou práci? Neobklopujte se zbytečnostmi.

Redakce dopopručuje

Organický růst versus využívání služeb pro získání sledujících

Ve světě, kde digitální prostor a sociální média hrají...

Mait.me – sociální síť budoucnosti

Také máte pocit, že žijete ve světě, kde je...

Martin Zoubek: Klesající Hvězda Finančního Poradenství

V nedávném rozruchu, který zasáhl český finanční sektor, se...

Podnikatelská půjčka může být vyřízená ještě dnes

Minimum podmínek a velmi rychlé řešení pro různé situace,...

Protikorupční linka: Vaše zbraň proti korupci a trestné činnosti

Odhalujte korupci a trestnou činnost s Protikorupční linkou ,...

Patříte k těm, kteří tráví v kanceláři většinu pracovního dne, a rádi byste si práci usnadnili? Poradíme vám, jak si svou kancelář či pracovní kout zařídit, aby vám šla práce rychleji od ruky. A nemusí se zdaleka jednat jen o kancelář v práci, možná podnikáte z domova či za stolem trávíte jednoduše hodně času a věnujete se aktivitám, které obnáší každodenní papírování a organizování.

S organizací začněte u sebe

Ať už jste hlavou kanceláře vašeho šéfa, nebo jste si vlastním pánem, a denně vám projde rukama mnoho dokumentů a dalších papírů, v první řadě musíte začít s organizací vašeho pracovního prostoru. Ano, základem sice je mít všechno pěkně při ruce, ale zároveň musíte mít dostatek pracovního prostoru. Váš stůl by tak neměl být zavalen veškerou kancelářskou technikou a nejširším sortimentem papírnictví. Veškeré toto příslušenství od kancelářské svorky přes tužky až třeba po řezačku papíru, by mělo mít své místo někde v dosahu vašeho stolu, nikoliv však přímo na něm. Tam patří pouze monitor, podložka na myš s myší, telefon, pořadač na dokumenty, poznámkový blok a kalíšek s tužkami. Zbytek pracovní desky stolu by měl být volný.

Bez čeho se neobejdete

Jste-li nováčkem a zůstalo na vás, abyste vybavili kancelář vším potřebným, pak se vyvarujte překotného nakupování všeho, co vás napadne. To je nejčastější chyba, v dnešní době přece není problém objednat cokoliv a druhý den to mít k dispozici, nakupujte proto vše postupně. Začněte běžnými psacími a kancelářskými potřebami. Objednejte tužky, propisky a zvýrazňovače, nůžky, papír v podobě bloků a sešitů, dále ten, který je vhodný do tiskárny. Potom ještě určitě obálky, svorky, lepicí pásky. Z kancelářské techniky vybírejte s ohledem na zaměření vaší práce. V kanceláři běžné asistentky postačí děrovačka papíru doplněná o sešívačku či vazač pro plastové hřbety. V tiskařském studiu či reklamních agenturách se neobejdou bez tabulí a flipchartů, ale časté využití zde najde také řezačka papíru či laminátor. K čemu že řezačka papíru slouží, když máme přece k dispozici nůžky? Řezačka zajistí dokonalé odříznutí i větších ploch papíru, využívá se například při výrobě vizitek, různých reklamních letáků apod.

Ostatní věci řešte postupně

Další vybavení a pomůcky nakupujte až ve chvíli, kdy je budete potřebovat. V mnohých kancelářích jsou doslova zavaleni věcmi, které nikdy nenašly, a pravděpodobně už ani nenajdou, využití. Kromě běžných kancelářských potřeb, které jsou zapotřebí každý den, proto ostatní věci skutečně nakupujte až před začátkem reklamní kampaně či před zahájením konkrétního projektu, pro který je budete potřebovat.

Svět Dnes na Facebooku
euro