Chcete si udržet štíhlou linii, ale k udržení dokonalých křivek vám brání chuť na sladké? Váš problém lze vyřešit pomocí zdravého mlsání. Místo větrníku a rakviček se šlehačkou si dejte třeba nějakou laskominu z ovoce.

Domácí ovocná zmrzlina

V parném létě představuje skvělé osvěžení zmrzlina. Místo přeslazených průmyslově vyráběných zmrzlin si však můžete dopřát vlastní zdravější variantu. Pro inspiraci vám některé recepty představíme. Z domácí zmrzliny můžete vytvořit i nanuky, stačí si pořídit speciální formičky.

Banánová zmrzlina

K přípravě její základní varianty potřebujete jen 5 zralých banánů, které oloupete a dáte do mrazáku. Jakmile banány dostatečně zmrznou, vyndáte je a rozmixujete. Zmrzlinu můžete i různě dochutit (např. přidáním trochy javorového sirupu a 100 ml mléka).

Jahodová zmrzlina

Chcete-li si vyrobit zdravou domácí verzi Calippa a jemu podobných nanuků, je pro vás následující recept jako stvořený. Potřebujete jen 1 kg jahod, které omyjeme a rozmixujeme. Do směsi přidáme ještě špetku soli a vše důkladně promícháme. Vzniklou směsí naplníme nanukové formičky a dáme do mrazáku.

Meruňková zmrzlina s agarem

Zajímavou variantou je ovocná zmrzlina s agarem. Opět jde o směs zvláště ideální pro tvorbu nanuků. Agar je dietní přírodní polysacharid z mořských řas. Přezdívá se mu rostlinná želatina a používá se pro své želírovací schopnosti k přípravě aspiku, zákusků i k zahušťování jako náhrada jíšky. Rovněž se používá i jako stabilizátor do zmrzlin a sorbetů.

K výrobě meruňkové zmrzliny s agarem potřebujete 0,5 kg meruněk, 0,5 l vody, špetku soli a 1,5 polévkové lžíce práškového agaru. Pro ozvláštnění můžete přidat i cca 125 g hrozinek. Nejprve vypeckujeme a omyjeme meruňky, propláchneme hrozinky a cca 10 min. povaříme se špetkou soli. Pak přidáme agar, a ještě chvíli povaříme. Následně vše rozmixujeme. Vzniklou směsí naplníme formičky na nanuky a necháme vychladnout. Po vychladnutí dáme do lednice.

Zapékané ovoce

Chutný a zdravý mls představuje také zapékané peckové ovoce. Nejvhodnější jsou meruňky, broskve, nektarinky a švestky. Pro zapékání vyberte 0,5 kg zralých tvrdších plodů. Dále potřebujete 3 polévkové lžíce medu, 2 lžíce mletých oříšků, 1 lžíci slunečnicových nebo chia semínek a 2 lžíce nasekaných dýňových semínek. Ovoce přepůlíme, vypeckujeme a rozložíme na plech. Následně se pustíme do výroby směsi na plnění. Ořechy a semínka promícháme s medem a vzniklou směsí naplníme ovoce, které pak zhruba půl hodiny pečeme. Zapečené ovoce lze podávat jak teplé, tak studené.

Svět Dnes na Facebooku