Jarní únava, podzimní únava. Stres v práci i doma, problémy v mezilidských vztazích, nemoci všeho druhu. Únava prostě pronásleduje prakticky každého, bez ohledu na pohlaví, společenské postavení či věk. Přitom stačí jen málo a budete plni energie. Žádný zázrak mávnutím jakési neviditelné dlaně, to určitě ne. Prostě jen změníte životosprávu. A to opravdu, nejen kosmeticky. Mimochodem, zajímavé tipy na doplňky stravy proti únavě najdete zde.

S pečivem pomalu, raději si dejte porci ovoce

Češi si dopřávají hodně pečiva – to říká snad každá studie, která se zabývá naší výživou. A bohužel je to pravda, rohlíky, housky i plátky chleba si dopřáváme až příliš. Pečivo nás přitom až tolik nezasytí a máme tendenci si přidat další porci navíc. Když už si dáme pečivo na stůl, mělo by mít přednost celozrnné. A klidně jej můžeme jíst denně, ale vždy jen malý kus. Nemělo by určitě plně nahrazovat jedno ze tří plnohodnotných jídel dne.

Jídelníček průměrného Čecha také neobsahuje ani zdaleka dostatek vlákniny. Ta je přitom pro trávicí systém více než důležitá. Ovlivňuje totiž hladinu cholesterolu a také činnost střev. Více čočky, ovesných vloček či pohanky v naší stravě určitě neuškodí. Vždyť do těla přijímáme v průměru jen deset gramů vlákniny denně, potřebná dávka je přitom nejméně třikrát větší!

Jíme také až nadkritické množství sladkostí. Chutě na sladké přitom má občas každý, ale dopřávat si denně kaloricky vydatné cukrovinky neprospěje nejen zubům, ale vlastně celému tělu. Hladina krevního cukru bude mít brzy prudké výkyvy a únava už je doslova za dveřmi. Sladkosti nemají takřka žádné prospěšné látky, přibývá se díky nim na váze a vyplavují z organismu některé důležité minerální látky. Přírodní přípravky proti únavě, po kterých se budete cítit o poznání vitálnější, si můžete prohlédnout například zde.

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •