Toužíte po dokonalé postavě? Chcete zpevnit tělo a zlepšit jeho koordinaci? Svého cíle můžete dosáhnout třeba pomocí cvičení s BOSU. Nevíte, oč se jedná? Připravili jsme pro vás stručné představení této zajímavé cvičební pomůcky.

Trocha historie

BOSU vynalezl Američan David Weck. První prototyp této cvičební pomůcky s oficiálním názvem BOSU Balance Trainer byl představen veřejnosti roku 1999. Nejprve se s BOSU seznámila skupina profesionálních sportovců a olympijských týmů. Postupně se pomůcka rozšířila i mezi amatérské sportovce.

Co je BOSU?

Název tohoto cvičebního nářadí je vlastně zkratka anglického Both Sides Utilized, což v překladu znamená použitelné z obou stran. Z jedné strany je BOSU vypoulené a z druhé ploché. V podstatě jde o jakousi zvláštní verzi gymnastického míče, která svým tvarem připomíná polokouli. Na bocích BOSU mohou být připevněny rukojeti.

K čemu se BOSU používá?

BOSU nabízí široké možnosti využití při cvičení. Slouží ke zlepšení správného držení těla, napomáhá k udržení rovnováhy a posílení svalů. BOSU se hodí pro použití doma i ve fitness centru. Lze jej využít třeba při rehabilitačním a balančním cvičení i při posilovacím tréninku. Náročnost cvičení ovlivňuje míra nafouknutí polokoule. Čím více je BOSU nafouknuté a tvrdé, tím snáze se na něm cvičí. Naopak čím je BOSU měkčí, tím je cvičení náročnější.

Proč začít s BOSU? má řadu výhod!

Možná si říkáte, proč cvičit zrovna s BOSU? Důvodů je hned několik. Pravidelné cvičení s BOSU zmírňuje jak bolesti zad, tak šíjových svalů a kloubů. Rovněž posílíte postulární svalstvo, zpevníte vazy a šlachy. Použití BOSU je navíc vhodné pro amatérské i profesionální sportovce v různé kondici.

Jak cvičit s BOSU?

Chcete-li si cvičení s BOSU jen vyzkoušet nebo se mu věnovat intenzivněji, je vhodné navštívit fitcentrum, kde vám zkušený trenér správné zacházení s BOSU ukáže. Vyhnete se tak případným úrazům a maximalizujete cvičební efekt. Před zahájením samotného cvičení nezapomeňte
na rozehřátí. V domácích podmínkách na tento krok mnoho cvičenců zapomíná. K základním cvikům s využitím BOSU patří např. kliky na posílení středu těla, výpady na posílení hýždí a nohou, sedy lehy k posílení břicha či vzpory k posílení zad, paží a středu těla.

Tento článek vznikl ve spolupráci s Michaelou Karbanovou, autorkou programu Cvičení Rožnov

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •