Pokaždé, když dáváme auto do servisu, bychom měli velmi pečlivě vyplnit zakázkový list. Ten nás bude chránit v případě potřeby reklamace nebo dokonce odstoupení od smlouvy. Následně také věnujte pozornost stavu vozidla při jeho převzetí.
Zakázkový list vás chrání
Jeli jste do servisu s tím, že je potřeba zkontrolovat a vyměnit tlumiče, ale nakonec bude potřeba oprava za mnohem více peněz? Zakázkový list vás chrání. Vždy byste měli další opravu odsouhlasit a dát tak najevo, že souhlasíte i s navýšením ceny za opravu vozu. Pokud se tedy bude opravovat i něco více než jen tlumiče Audi, je potřeba to odsouhlasit předem.
Přebíráme vozidlo
Po opravě se opět dostavíme osobně do autoservisu a budeme vozidlo přebírat. Jako první zkontrolujeme, zda jsou na první pohled vyměněné součástky v pořádku, a zda jsou funkční. Bohužel často při výměně dochází k poškození estetické hodnoty vozidla. Proto raději zkontrolujte i slícování jednotlivých karosářských dílů.
Lakované součástky mají stejnou barvu a jsou v pořádku?
Bylo potřeba měnit některé části lakovaných součástek vozu? Zde opět projděte, zda je odstín totožný s tím, který máte na svém voze. Mohlo také dojít z usazení nečistot na karoserii, nebo ke stékání laku nebo vzniku efektu pomerančové kůry. Nyní máte možnost vznést své námitky.
Jaký je stav najetých kilometrů?
Před nepoctivci vás opět ochrání zakázkový list. Ten uvádí také počet ujetých kilometrů. Zkontrolujte, zda se číslo výrazně nezměnilo. Pro testovací jízdu, kterou v servise provádějí, je obvykle potřeba maximálně 15 kilometrů, a to i pro vozidla vybavená všemi možnými asistenčními systémy.
Jako důkaz opravy si nechejte ukázat také vyměněné díly vozidla. Některé díly totiž samozřejmě na první pohled nejste schopni vizuálně zkontrolovat. Vyměněné díly si také můžete vzít s sebou, záleží opět na smlouvě, kterou jste před zakázkou uzavírali.