Moderním trendem a často zmiňovanou dietou posledních let je KetoDieta. Jaké přináší výhody a nevýhody? Proč ji někteří považují za zázrak a jiní za hazard se zdravím? Ketogenní strava je dieta založená na velmi nízkém obsahu sacharidů v jídelníčku. Uvádí se 20 – 50 g denně.

Během této diety, nemáte v krvi dostatek cukru. Tělo si bere energii z vlastních tukových zásob. To znamená, že se v játrech z mastných kyselin vytvářejí ketony, které jsou pro náš organismus zdrojem energie. Tento stav se odborně označuje jako ketóza.

Jak si správně nastavit ketodietu?

Ohledně nastavení kvalitního a pestrého jídelníčku je dobré se poradit s výživovým poradcem. Určitě byste měli zařadit do stravy následující zdroj sacharidů, abyste maximalizovali přínos stravy s vysokým obsahem vlákniny tj. avokádo, kokos, hořkou čokoláda s minimálním množstvím cukru, zelenou zeleninu, květák, houby či shirataki nudle.

Tuk můžete konzumovat relativně neomezeně se střídmou konzumací bílkovin. Vhodnými zdroji bílkovin jsou bio vejce, plnotučné mléčné produkty, ryby, bio maso z volných chovů, kokosový olej a ořechy. Dostačující množství bílkovin je 1,6g/kg s tím, že úplné maximum je 1,8g/kg.

Výhody ketodiety

Dle dostupných výzkumů:

  • Ketodieta řídí hladinu cukru v krvi a napomáhá jako prevence diabetu 2. typu. Zlepšuje hodnoty cholesterolu a snižuje krevní tlak.
  • Příznivě působí na trávení – méně křečí, průjmů, bolesti i plynatosti.
  • Již ve 20. letech minulého století byly prokázány pozitivní účinky při terapeutických metodách u epilepsií. Díky této dietě se rapidně snížilo užívání léků proti epilepsii a v některých případech nebylo léků vůbec potřeba.
  • Mezi další významné přínosy patří lepší kontrola a redukce migrén, léčba akné, duševní zdraví, odstranění pálení žáhy, zlepšení kognitivních funkcí, prevence Alzheimerovy choroby i bolesti srdce.
  • Ketogenní dieta se také zdá být terapeutická během Parkinsonovy nemoci.
  • Může zabránit zhoršování stavu po zranění hlavy.
  • Zaručuje příliv energie.

Nevýhody ketodiety

Náhlá změna metabolismu těla může mít tyto krátkodobé vedlejší efekty:

  • bolesti hlavy,
  • únavu, svalovou únavu,
  • nepříjemný zápach z úst,
  • křeče,
  • bušení srdce.

Jak si usnadnit ketogenní stravování s KetoFit a KetoMix?

KetoFit jsou prémiová jídla určená pro fázi rychlého hubnutí. Při hubnutí s KetoFit mizí tuk a svaly zůstávají. Následuje stabilizační fáze, kdy postupně přecházíte na běžnou zdravou stravu. Během fáze hubnutí vysadíte z jídelníčku vaše dosavadní jídla a jíte 5 již sestavených jídel KetoFit.

Pitný režim se skládá ze 3 litrů vody denně. Můžete konzumovat povolenou zeleninu 500 g za den (okurek, listový salát, ředkvička, ředkev, kedlubna, brokolice, květák, kapusta, cuketa, dýně, lilek, řapíkatý celer, kyselé zelí, červená řepa, cherry rajčata či olivy).

Při fázi stabilizační jíte nadále 3 KetoFit jídla a k tomu si přidáte 2 bílkovinná jídla denně. Stále držíte pravidelný cyklus stravování po 3 hodinách a dodržujete pitný režim 3 litry vody denně. V první části stabilizační fáze si přidáváte bílkovinná jídla tvořená masem, vejci nebo mléčnými výrobky. Ke konci stabilizační fáze zařaďte jídlo s obsahem sacharidů (ovoce, 50 g pečiva nebo 50 g přílohy).

Další variantou ketogenní diety je KetoMix. Dieta je postavena tak, abyste zhubli rychle a bez hladovění. Výhodné potravinové balíčky KetoMix obsahují proteinové koktejly, kaše, polévky,  omelety, housky či puding.

Proč zvolit KetoMix?

  • Účinné hubnutí bez hladovění a cvičení.
  • Rychlý a trvalý výsledek bez jojo efektu.
  • Bez přidaných glutamátů a chemických přísad.
  • Produkty vhodné pro celiaky i vegany.
  • Vitamíny a minerální látky pro podporu imunity.
  • Výběr z desítek plnohodnotných jídel.
https://svetdnes.cz/wp-content/uploads/apple-2391_1920-1024x683.jpghttps://svetdnes.cz/wp-content/uploads/apple-2391_1920-150x150.jpgPR-leadersZdravíModerním trendem a často zmiňovanou dietou posledních let je KetoDieta. Jaké přináší výhody a nevýhody? Proč ji někteří považují za zázrak a jiní za hazard se zdravím? Ketogenní strava je dieta založená na velmi nízkém obsahu sacharidů v jídelníčku. Uvádí se 20 - 50 g denně. Během této diety, nemáte v krvi dostatek cukru. Tělo...Svět Dnes, zprávy z vašeho kraje. Svět Dnes vám přináší zprávy z vašeho kraje, České republiky a celého světa.
Svět Dnes na Facebooku
  • 24
    Shares