Mladoboleslavské automobilce se nebývale daří. Jak jinak zdůvodnit fakt, že již vloni přesunula lakování části produkce do sousedního Německa? Výrobní závody jedou naplno, zákazníci jsou lační po nových vozech a Fabie putují do 700 km vzdáleného závodu v Osnabrücku. Fabia však nebude jediná, od konce tohoto roku zamíří do Německa na lakování také Karoq.

Důvodem plánovaného opatření je pokrytí zvýšené poptávky. Na některé verze modelu Karoq se čeká až několik měsíců a podle tiskového oddělení by mohla spolupráce v rámci koncernu Volkswagen produkci urychlit. V německém závodu Volkswagen Osnabrück by se měla nová Škoda Karoq lakovat od konce roku 2018.

Současná denní kapacita německého závodu je 300 karoserií vozu Fabia. Škoda nejdříve přepravovala karoserie nákladními vozy, ale od poloviny března využívá železniční dopravu. Jedna vlaková souprava pojme více než 200 karoserií a přeprava je údajně oproti té silniční mnohem efektivnější. Připravené karoserie jsou zpátky v České republice podstatně rychleji.

Vedení Škoda Auto si je komplikací, které přináší zvýšená poptávka po nových vozech, plně vědomo. Proto se v hlavním výrobním závodě realizuje nová lakovna. Automobilku vyjde na 5,5 miliardy korun a nabídne cca 650 pracovních míst. Kde však Škoda pracovníky vezme, když pracovní síla v Mladé Boleslavi a blízkém okolí chybí již nyní? Bude muset zalovit v zahraničí. Momentálně zaměstnává více než 20 tisíc lidí a dalších 10 tisíc pak v rámci dodavatelských společností.

 

Slavnostní položení základního kamenu nové lakovny

 Pokud s pořízením nového SUV spěcháte, počítejte s tím, že si na něj nějakou dobu počkáte. Čekací lhůta závisí na motorizaci, stupni výbavy a individuálních požadavcích. Ihned jsou k dispozici skladové vozy. Zde se můžete podívat na aktuální ceník Škody Karoq.

 Zdroj fotografií: skoda-auto.cz.

Svět Dnes na Facebooku
  • 13
    Shares