Vytvoření vlastního e-shopu může být poměrně jednoduchým a levným způsobem, jak realizovat svoje podnikatelské záměry. Které důležité kroky nevynechat?

Zákonné povinnosti začínajícího podnikatele

Většina lidí bude s e-shopem začínat jako podnikatel, který si otevřel živnost. Jde o řešení, které má řadu výhod: Zisk živnostenského oprávnění je administrativně nenáročný a levný. Vyplníte formulář, zaplatíte správní poplatek a potvrdíte, že je vám minimálně 18 let.

Pokud podnikat začínáte, nejste ani plátcem DPH a je pravděpodobné, že se jím v příštích měsících působení na trhu ani nestanete. Řada podnikatelů navíc během své činnosti nutné podmínky k registraci k DPH nesplní nikdy.

Povinností je platba daně z přidané hodnoty až pro ty, kteří přesáhli výši obratu alespoň 1 milion korun za uplynulý rok. Samozřejmě to ale nevylučuje registraci dobrovolnou.

Přípravná fáze podnikání

Zdálo by se, že v této fázi už založení internetového obchodu nic nebrání. Tvorba e-shopu by však měla být až pomyslnou korunou celého procesu. Čeká vás ale přípravná fáze a teprve na jejím konci je potřeba řešit praktické otázky v podobě „ostré“ realizace technického řešení.

Předpovědět úspěch budoucího podnikání si můžete do jisté míry i vy sami. Zamyslete se nad tím, co váš produkt nebo služba zákazníkovi přinese a jestli byste přímo vy byli ochotni si něco podobného na internetu koupit.

Internet dává svobodu, ta je ale vykoupená konkurenčním prostředím. Od věci proto není již na počátku oslovit odborníky z oblasti marketingu a reklamy. Nevýhodou je, ale samozřejmě budete potřebovat určitý vstupní kapitál. Tím se dostáváme k otázce peněz, protože v této fázi už přichází čas na přemýšlení o podobě prodejní platformy.

Jak vytvořit vlastní e-shop

Chcete-li začít podnikat bez jakýchkoli prostředků, nabízí se e-shop zdarma. Koncepce má ale řadu nevýhod v podobě nedostatečné pružnosti, nemožnosti přidávat jakékoli funkce a chybějící technické podpory. Řada začínajících obchodníků proto volí e-shop k pronájmu.

Takovýto typ řešení už někdo navrhl, otestoval, odladil a spustil. A řada obchodů na něm úspěšně stabilně funguje po celou dobu své existence. Měsíčně budete platit za pronájem e-shopu určitou paušální částku, která ale není nijak vysoká, zpravidla v řádu pár stokorun.

Jak už vyplývá z předchozí charakteristiky, jedná se o do určité míry uzavřené řešení. Proto řada poskytovatelů nabízí i možnost demoverze e-shopu. To znamená, že si na určitou dobu zdarma vyzkoušíte fungování obchodu předtím, než se rozhodnete si službu zakoupit.

Funkce jsou zpravidla stejné jako v plné verzi a grafiku zastupuje přednastavená šablona, limitem je tak pouze čas. Ověříte si díky tomu, jestli e-shop obsahuje vše, co potřebujete a vyhovuje vám jeho uživatelské rozhraní.

Víte o tom, že v e-shopovém řešení Zoner inShop si můžete bezplatně vyzkoušet neomezenou demoverzi až na 60 dní? Následně můžete přejít na některou z licencí e-shopu v pronájmu nebo se rozhodnout pro svůj unikátní e-shop na míru. Více informací najdete na www.inshop.cz

Svět Dnes na Facebooku
  • 13
    Shares