Už máte termín?

Redakce doporučuje

Revoluční tarif Fintovka od Fonergy

V dnešním neustále se měnícím energetickém prostředí je klíčové...

Proč je dobré zařadit omega-3 mastné kyseliny do každodenního života?

Omega-3 mastné kyseliny patří mezi esenciální tuky, což znamená,...

Movember skončil, ale aktivity na podporu mužského zdraví probíhají dál. Aktuálně se s propagací plošného screeningu rakoviny prostaty můžete setkat na poštách, ve vaší firmě nebo na základních a středních školách po celé republice.

Tento rok spojili síly dlouhodobí i noví podporovatelé Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ Výsledkem je působivá spolupráce ambasadorů, firem a institucí, které během listopadu znovu zvyšovaly povědomí o mužském zdraví. Až do 8. prosince bylo v rámci České republiky na účet Movember Foundation uskutečněno 4 314 online a 17 offline plateb v celkové výši 4 837 388 Kč.

Peníze vybrané v rámci osvětové kampaně Movember se ale do České republiky vrací. Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ, který je držitelem licence a zároveň organizátorem této největší osvětové kampaně za mužské zdraví v České republice, stihl v letošním roce přes grantová řízení přispět 12 uroonkologickým pracovištím na nákup přístrojového vybavení a také podpořit dva vzdělávací granty, dohromady částkou 2,2 milionu korun.

Originální pohlednice jako výzva

Za podpory společnosti AstraZeneca například vznikla edukační pohlednice pro pacienty a praktické lékaře, která upozorňuje na nový plošný bezplatný screeningový program časného záchytu karcinomu prostaty. Jeho cílem je zvýšit podíl pacientů, u nichž je rakovina prostaty odhalena v časném klinickém stadiu, a zlepšit tak jejich šanci na úplné uzdravení. Vstupní vyšetření spočívá v odběru malého vzorku krve pro stanovení hladiny PSA. „Rakovina prostaty je nejčastějším zhoubným nádorem u mužů a často je odhalena v pozdním stadiu, proto nám dává smysl podpořit projekty zaměřené na zvýšení prevence a včasné diagnostiky, aby bylo co nejvíce nádorů odhaleno a léčeno včas,“ vysvětlil Kuuno Vaher, generální ředitel společnosti AstraZeneca pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Nápad dát edukačnímu letáku podobu pohlednice zaujal Českou poštu a díky tomu jsou na nejnavštěvovanějších pobočkách po celé České republice pohlednice zdarma k dispozici až do konce roku. Tvářemi letošní kampaně na pohlednicích jsou britský velvyslanec v České republice Matt Field, herec a režisér Miroslav Krobot a další osobnosti, které se do českého Movemberu zapojují již tradičně. Navíc probíhá pilotní program na poštách na jižní Moravě a v jižních Čechách, kde se na LED panelech zájemci mohou podívat na video s Davidem Matáskem, který už mnoho let Movember hrdě reprezentuje. „Cílová skupina mužů mezi padesáti a šedesáti devíti lety si dobře pamatuje dobu, kdy jsme namísto textových zpráv ještě posílali pohlednice. Věříme, že je to zaujme a přiměje zamyslet se nad vlastním zdravím,“ zdůraznil koordinátor kampaně Jiří Hofreitr z Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ, který dlouhodobě usiluje o změnu pohledu na mužské zdraví.

Prevence na školách konečně i pro kluky

Movember, potažmo Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ má ale i další zásadní téma, kterým je rakovina varlat. Ta postihuje zejména mladé muže ve věku 15 až 40 let. Onemocnění se však může vyskytnout i dříve, nebo naopak v pozdějším věku. Za finanční podpory hlavního města Prahy jsme na konci loňského roku v rámci preventivního a osvětového programu vydali publikaci Mimo hru, inspirovanou skutečným příběhem mladého hokejisty, který si v relativně krátkém čase dvakrát vyslechl diagnózu rakoviny varlat. Publikace se stala základem pro osvětový program preventivních přednášek pro nejmladší ohroženou skupinu, kterou jsou žáci základních a středních škol. Přednášku i publikaci je možné si na stránkách muziprotirakovine.cz objednat zdarma. Celý příběh je i díky spolupráci s Českým rozhlasem Plzeň zdarma k dispozici také v audio verzi, a to na profilu MUŽI PROTI RAKOVINĚ na Spotify, kde jsou i další publikace nadačního fondu. „Společně s Českým rozhlasem Plzeň se nám podařilo v jejich studiích převést naše aktuální publikace do audio formátu, což nám do značné míry usnadňuje jejich distribuci pro všechny, kdo je potřebují,“ uzavírá Jiří Hofreitr.

O Movemberu

Movember je každoroční osvětová akce, jejímž cílem je důrazně upozornit na problematiku mužského zdraví, zejména rakovinu prostaty a varlat, a v neposlední řadě i na psychické problémy s tím spojené. Název je složeninou anglických slov moustache a november. Muži, kterým není lhostejné mužské zdraví, si během listopadu nechají narůst knír, aby tak vyjádřili podporu nemocným a zvýšili povědomí o důležitosti preventivních prohlídek.

Rakovina mužských pohlavních orgánů je strašákem všech mužů. Muži čelí zdravotní krizi, o které se nemluví. Umírají proto zbytečně mladí. Čas a správně zvolená léčba jim mohou zachránit nejen život samotný, ale také intimní život, sociální kontakt i sebevědomí.

Cílem Movemberu je změna pohledu na mužské zdraví a zároveň i získávání potřebných finančních prostředků na léčbu a výzkum. Vybrané finanční prostředky se prostřednictvím mezinárodní organizace Movember Foundation vrací na transparentní konto Nadačního fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ.

O Nadačním fondu MUŽI PROTI RAKOVINĚ

Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ již přes deset let bojuje s typicky mužskými formami rakoviny, jakými jsou rakovina prostaty a varlat. V tomto boji je nejdůležitější osvěta, prevence a včasný záchyt nemoci. Cílem NF MPR je měnit pohled na mužské zdraví.

Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ provozuje na svých stránkách zdarma anonymní online poradnu a podílí se na řadě osvětových programů. Je partnerem České urologické společnosti ČLS JEP (České lékařské společnosti Jana Evangelisty Purkyně), nejvyššího orgánu v oblasti urologie v České republice.

Nadační fond MUŽI PROTI RAKOVINĚ je zároveň dlouholetým partnerem Movember Foundation a organizátorem stejnojmenné osvětové kampaně Movember v České republice. Vybrané finanční prostředky směřují na nákup lékařských přístrojů pro onkourologická pracoviště po celé České republice, na osvětové programy, studijní stáže i vydávání a distribuci informačních materiálů pro pacienty a jejich rodinné příslušníky.

EDUKAČNÍ MATERIÁLY:

Publikace NÁDORY VARLAT k dispozici ZDE.

Publikace MIMO HRU k nalezení ZDE.

Kontakt pro média

Projektový koordinátor

Jiří Hofreitr

+420 776 569 425

jirka@muziprotirakovine.cz

PR manažerka

Klára Kadlecová

+420 608 516 707

klara@muziprotirakovine.cz

Kde nás najdete

Web: muziprotirakovine.cz

Instagram: https://www.instagram.com/movember_cz/

Facebook: https://www.facebook.com/muziprotirakovine

X: https://twitter.com/Movember_CZ

YouTube: muziprotirakovine

euro