PPC audit je v podstatě kontrola a zhodnocení všech vašich placených reklam. Zkoumají se při něm především náklady a návratnost a pomůže vám k tomu, abyste objevili prostor pro zlepšení. Zlepšením pak může být úspora nákladů, přerozdělení rozpočtu nebo zvýšení zisku. PPC audit je vhodné dělat pravidelně, jelikož žádná reklama nemůže být tak dokonalá, aby nešla ještě vylepšit.
Kdy dělat audit?
Jak často dělat PPC audit závisí na rozsahu vašich PPC kampaní a od toho, jak jste s nimi spokojeni. Pokud přináší uspokojivé výsledky, stačí jednou za rok udělat kompletní audit a jednou za čtvrt roku zhodnotit dílčí prvky kampaní.
Audit uspořádejte i v případě, že vaše kampaně nefungují tak, jak byste si přáli a jejich výsledky se zhoršují, aniž byste měnili jejich podmínky. Audit by měl být také součástí přípravy na sezónu, abyste se ujistili, že je vše připravené.
Kdy audit naopak nebude mít význam?
Audit se naopak nedoporučuje dělat v případě, že jste nedávno nasadili novou strategii, strukturu kampaní nebo změnili agenturu. Každá změna potřebuje čas, aby se mohly výsledky projevit.
Každá online marketing agentura, kterou si na správu PPC kampaní najmete, má svou vlastní strategii. A i v případě, že agenturu měníte, projdou všechny prvky přezkoumáním a revidováním. V této chvíli by byl případný audit rovněž zbytečnou prací navíc.
Nezapomeňte na to, že audit s sebou ve většině případů přinese nové náklady. Vždy počítejte nejen s finanční rezervou, ale i s dostatečnou pracovní kapacitou.
Pozor na to, koho najmete
Na PPC audit si můžete najít externí agenturu odlišnou od té, která spravuje vaše PPC kampaně. Pak si ale dávejte pozor na to, aby si agentury vzájemně nekonkurovaly. Nevynechávejte zcela současného správce kampaní, ale snažte se ho zapojit, dočkáte se tak mnohem lepších výsledků. Najměte si zkušeného PPC specialistu, který vám nejen ukáže, v čem je problém, ale dá vám i návrh jejich řešení.