Můžete se setkat i s názvem ketonová, bílkovinná či bezsacharidová dieta. Principem této diety je sestavení jídelníčku, kde bude převaha bílkovin a naopak vyloučeny sacharidy jako zdroj rychlé energie. Principem je navození ketózy, kdy tělo vytváří z mastných kyselin ketony.

Tyto látky pomáhají tlumit pocit hladu a vyvolat pocit dobré nálady a energie.  Profitem této diety je určitě její rychlost a fakt, že v období proteinové diety jsou svaly chráněny a neubývají na objemu, ubývá pouze tuková tkáň. 

Proteinová dieta povolení potraviny

Mezi povolené potraviny patří libové maso, nízkotučné mléčné výrobky jako například odtučněný tvaroh, řecký jogurt a kysané výrobky. Zelenina je povolena, ale pozor na sacharidovou mrkev. Vybírejte zeleninu dle její nutriční hodnoty. Sacharidy ze stravy 100% vyloučit nelze, ale abyste nezhatily celý jídelníček, nesmíte za den přijmout více než 50g sacharidů. Nutností je dodržování pitného režimu, hlavně neperlivá neochucená voda. 

Co je naprosté tabu? Tučné potraviny, sladkosti, sacharidové potraviny včetně příloh jako brambor, rýže a těstoviny. Při této dietě je zcela nevhodné i ovoce. Není to asi překvapení, ale alkohol je také zakázaný. Co jde s touto dietou ruku v ruce? První dny bez přísunu rychlé energie můžete být trochu unaveni. Po pár dnech, ale tato únava odezní a naopak byste měli cítit příliv energie – v tu dobu již spalujete tuky, které vám tu energii dávají.

Proteinová dieta a jídelníček

Uhlídat takový jídelníček je problematické, jelikož krok vedle zastavuje ketózu a pár dní vám bude trvat, než se do ni zase dostanete. Proto řada firem nabízí komerční již připravené jídelníčky sestavené přímo na míru vašim požadavkům.

Již 2-3. den po zahájení ketodiety nastává v těle ketóza, je to reakce na nízký přísun cukrů a tělo potřebuje získat energii jinde. Nebudete hladoví, nemusíte dokonce ani sportovat a přesto budete ztrácet na váze. Dieta se dá rozdělit do 3 fází.

Dieta trvá 2-8 týdnů, maximálně 12

První je nejpřísnější, trvá od 2 do 8 týdnů, dle stupně nadváhy. Proteinové jídlo se konzumuje 5x denně. Do jídelníčku se mohou zařazovat jen vybrané druhy zeleniny. Po dosažení vytoužených změn se přechází na mírnější jídelníček.

V této fázi se již proteinové jídlo konzumuje 3x denně a zařazují se i připravovaná jídla s vysokým obsahem bílkovin a více druhů zeleniny. Třetí fáze již není proteinová dieta, ale zdravý jídelníček, který vám pomůže ztracená kila udržet. 

Dieta není vhodná pro osoby trpící poškozením jater, ledvin, diabetem a dalšími nemocemi. Pokud nejste zcela zdraví, proberte dietu s vaším lékařem.

https://svetdnes.cz/wp-content/uploads/dieta.pnghttps://svetdnes.cz/wp-content/uploads/dieta-150x150.pngPR-leadersZdravíMůžete se setkat i s názvem ketonová, bílkovinná či bezsacharidová dieta. Principem této diety je sestavení jídelníčku, kde bude převaha bílkovin a naopak vyloučeny sacharidy jako zdroj rychlé energie. Principem je navození ketózy, kdy tělo vytváří z mastných kyselin ketony. Tyto látky pomáhají tlumit pocit hladu a vyvolat pocit dobré nálady a energie.  Profitem této diety...Svět Dnes, zprávy z vašeho kraje. Svět Dnes vám přináší zprávy z vašeho kraje, České republiky a celého světa.
Svět Dnes na Facebooku
  • 24
    Shares