Začínající burzovní obchodníci si často nejdříve zkusí obchodování sami a poté hledají hotový obchodní systém, který by mohli beze změny přejmout. Když zjistí, že ani to nefunguje, a u obchodování chtějí ještě zůstat, zůstává jim poslední možnost: naučit se obchodovat sami.
Naučit se obchodovat můžete jedině na demo účtu pro binární opce. Kdo vám bude tvrdit, že máte začít rovnou obchodovat s vlastními penězi, je nezodpovědný. Výsledkem takového přístupu jsou ztráty.
Obchodování na burzách je svým způsobem povolání, které je třeba se nejdříve naučit. Výhodou je, že existují právě demo účty, na kterých lze trénovat do nekonečna, bez omezení a bez rizika ztráty vlastních peněz. Dokud neumíme obchodovat ziskově na testovacím účtu, nemá žádný smysl přecházet na účet reálný.
A to proto, že obchodování na skutečném účtu není o nic snazší. Naopak, je těžší, protože vzhledem k investování reálných peněz začne také pracovat psychika. Budete nejen nervózní, ale ovlivnit vás můžou emoce jako strach nebo chamtivost. Mimochodem psychologie obchodování je zřejmě to jediné, co nemůžete pilovat na cvičném účtu.
Základem úspěšného binárního obchodování je si připravit ziskovou strategii v testech. A to nejdříve v testech na historických datech, následně pak obchodováním na demu. Zkratky neexistují. Stejně jako se nikdo nestane například vrcholovým manažerem nebo olympijským sportovcem ze dne na den, nikdo se také nestane ziskovým burzovním obchodníkem ze dne na den.
Na obchodování je obtížné to, že většinou dílčí pokroky nejsou moc znát. Když se učíte jinému řemeslu, můžete kariérně růst, zlepšovat snadno měřitelné výsledky. Ovšem při obchodování většinou poměrně dlouho trvá, než se ze ztrát vyhoupnete do pozitivních výsledků. A ve ztrátové fázi se těžko vnímá jakýkoliv pokrok, i když ho reálně dosahujete, protože se pořád učíte.
Proto je při tréninku třeba velké trpělivosti a vytrvalosti. Je také potřeba si uvědomit, že výsledky je třeba vnímat z delšího časového horizontu. Týdenní nebo dokonce i měsíční výsledky nemusí plně vypovídat o kvalitách dané strategie. Proto je třeba strávit testováním dostatečné množství času, abychom získali relevantní statistiky.
Při vlastním učení je pak třeba vycházet z vlastních zkušeností. Pokud někdo tvrdí, že jeho strategie vydělává peníze, přičemž v našich vlastních testech dobré výsledky nemá, nemá smysl hledat chyby jinde. Je třeba obchodovat pouze to, co nám skutečně funguje a co jsme schopni pozitivně ověřit v testech.
Obecně platí, že čím větší vzorek obchodů máme, tím větší pravděpodobnost, že budou naše závěry o funkčnosti strategie správné. V praxi se doporučuje alespoň stovka obchodů, než začneme testovanou strategii hodnotit.