Díky optimalizaci a automatizaci procesů mohou firmy ušetřit nemalé peníze

Redakce doporučuje

Revoluční tarif Fintovka od Fonergy

V dnešním neustále se měnícím energetickém prostředí je klíčové...

Proč je dobré zařadit omega-3 mastné kyseliny do každodenního života?

Omega-3 mastné kyseliny patří mezi esenciální tuky, což znamená,...

Jak v malých rodinných firmách tak i ve velkých podnicích národního či nadnárodního charakteru by nic nefungovalo bez na sebe navazujících procesů, které dohromady mají za cíl dovést firmu k zisku. Zejména u větších společností je takových procesů skutečně celá řada a nedochází-li k jejich správnému řízení a průběžné optimalizaci, mohou být zdrojem velkých finančních nákladů, které jsou v konečném důsledku zcela zbytečné.

Lean, Green Belt, RPA, Six Sigma aneb jak to dělat lépe a efektivněji

Už jste slyšeli o pojmech jako Lean, Green Belt, RPA, Six Sigma? Nikoliv? Pak je možná ten pravý čas na to, začít se zajímat o to, jak svou firmu a procesy v ní optimalizovat a snížit tak provozní i další náklady.

Lean metodika pro optimalizaci procesů

Lean metodika je nástroj, který může firma využít pro optimalizaci procesů a sestává se s několika na sebe navazujících principů a pravidel. Nejprve je třeba definovat hodnotu pro zákazníka, následně zmapovat hodnotový proud, dále pak vytvořit tok informací, dokumentů a lidí, zajistit systém tahu a v neposlední řadě hledat a nalézat dokonalost procesů prostřednictvím jejich optimalizace.

Green Belt

Kurz Green Belt nabízí již hlubší vhled do problematiky zlepšování procesů a účastníci se díky němu naučí například definovat samotné problémy a procesy, správně nastavit KPIs, nalézat správná řešení, následně řídit změny a zvládat inovační metody, ale také projekty a projektový tým správně vést a mnoho dalšího.

RPA – robotizace

RPA – Robotic Process Automation neboli robotizace či automatizace může i přes velké počáteční náklady přinést firmě dlouhodobě velkou úsporu. Není vhodná pro každou společnost, ale rozhodně je správnou volbou tam, kde ve velkém značnou část administrativy zabírají aktivity typu platby a fakturace, objednávky apod.

Six Sigma

Six Sigma je nástrojem sloužícím ke snížení chybovosti či jiné variabilitě firemních činností. Je postaven na systematickém přístupu využívajícím zejména práci s daty a fakty a stojí z velké části na výsledcích statistických metod. Six Sigma metodika je v posledních letech využívána v celé řadě odvětví a komerčních činností a dlouhodobě potvrzuje svůj význam.

euro