Jak vytvořit plakát či poster, s nimiž zaujmete?

Redakce doporučuje

Revoluční tarif Fintovka od Fonergy

V dnešním neustále se měnícím energetickém prostředí je klíčové...

Proč je dobré zařadit omega-3 mastné kyseliny do každodenního života?

Omega-3 mastné kyseliny patří mezi esenciální tuky, což znamená,...

Chystáte se prezentovat svůj projekt nebo oslovit určitou cílovou skupinu a nabídnout jí svůj produkt či službu? Pak zřejmě zvažujete nejlepší formu propagace samozřejmě s ohledem na daný rozpočet. Nedisponujete-li zrovna závratným rozpočtem na propagaci a rádi si podobné záležitosti děláte tak trochu po svém, pak právě pro vás by mohl být dnešní článek inspirací a pomocníkem.

Jak svépomocí vyrobit poutavý poster

Podivujete se již samotnému titulku a říkáte si, jak by nějaký poster mohl pomoci s prezentací? Pojďme si nejprve představit pojem poster jako takový. Postery, které kdysi zdobily pokojíčky teenagerů necháme dnes stranou a soustředíme se na ty, které jsou velmi funkčním nástrojem při prezentaci projektu, produktu či služby, kterou se právě chystáme přivést na trh a potřebujeme přesvědčit investory či nadřízené o svém rozhodnutí či plánu. Poster nám při prezentaci poslouží nejen jako vodítko, abychom nezapomněli na něco podstatného, je také nástrojem, který má posluchače upoutat a zpřehlednit celou problematiku. Kromě poutavého a dostatečně velkým písmem uvedeného názvu by tedy měl mít logickou strukturu a dobře uchopitelnou a pochopitelnou formu. Neváhejte do něj proto přidat grafy a vše uspořádejte bodově a heslovitě a detaily rozvádějte až při samotné prezentaci. Součástí posteru by měly být i uvedené zdroje a stejně tak i jméno vaše i vaší firmy apod.

Plakát jako marketingový nástroj

Plakát je skvělým pomocníkem propagace a s trochou snahy si jej zvládnete vytvořit úplně sami. Proč plakát? Jak jinak chcete za minimum nákladů upoutat svou cílovou skupinu a představit jí svůj produkt či službu? Sociální sítě jsou ideálním prostředkem propagace, ale publikum zde je často velmi citlivé k obsahu a formě ze prezentovaných produktů, služeb či událostí. Plakát by tedy měl vypadat profesionálně, a to i v případě, že si jej budete vytvářet sami. Grafická i obsahová forma by měla být víceméně dokonalá a to může mnohé odradit. Pokud nejste tak silní v grafice a necítíte se na to vytvářet propagaci sami, můžete využít některou z aplikací, které jsou plné šablon. Na výběr máte hned několik z nich, například Canva, VistaCrea či Mediamodifier, všechny mají velmi dobrá hodnocení a nabízejí celou řadu pěkných šablon zdarma, jedinou podmínkou je zde registrace. Takže se stačí registrovat a pak se už jen držet několika základních pravidel. Před tím, než se pustíte do výběru šablony a práce s textací, zvažte koho chcete oslovit a kde budete plakát chtít umístit. Jiná šablona i text budou vhodné pro charitativní akci pořádanou na půdě kostela a zcela odlišně pak budete chtít upoutat skupinu mladých, kterým chcete přestavit nový hudební klub apod.

euro