Jistě jste už mockrát slyšeli, že pokud chcete zhubnout, měli byste zredukovat tučná a sladká jídla a mnoho dalšího. Ovšem, redukce tuku se týká všech. Nejen těch, kteří mají nadváhu, ale všech těch, kteří mají nějaké zdravotní problémy. Než začnete vyhazovat polovinu jídla z vaší lednice a spíže v přesvědčení, že je škodlivé, pojďme si vysvětlit co a proč byste měli skutečně ze svého jídelníčku vyloučit.

dobré tukyJe věděcky prokázáno, že mnoho civilizačních chorob je zapříčiněno právě špatným životním stylem a potažmo tedy špatnými stravovacími návyky. Obezita trápí již významnou část populace a spolu s ní jde ruku v ruce cukrovka, mozkové příhody, infarkt a mnohé další. Strava je základním stavebním kamenem našeho zdraví a tak bychom k ní měli přistupovat.

Tak jako cukr a sůl a mnohé další i tuky mohou být tzv. tichými zabijáky. Abyste byli schopni změnit některé své stravovací zvyklosti, je třeba vědět, že existují tuky dobré a špatné. Dobré tuky obsahují nenasycené mastné kyseliny a tyto jsou zcela zásadní složkou každodenní výživy člověka. Jejich nedostatek může zapříčinit velké zdravotní problémy. Mononenasycené mastné kyseliny mají pozitivní vliv na kardiovaskulární systém, snižují totiž hladinu cholesterolu v krvi a snižují také riziko vzniku cukrovky. Polynenasycené mastné kyseliny si tělo neumí samo vytvořit a proto je dobré je v podobě Omega-3 a Omega-6 mastných kyselin tělu dodávat. Ty první Omega-3 jsou pro tělo nejprospěšnější nenasycené mastné kyseliny, snižují riziko mozkové mrtvice a infarktu a mohou mít i protizánětlivé účinky. Tyto tuky tedy tělu rozhodně dopřávejte v pravidelných dávkách jako běžnou složku potravy. Ovšem špatným tukům se začněte cíleně vyhýbat. Které to jsou? Jsou to nasycené mastné kyseliny, které pocházejí z živočišných tuků. Běžně se vyskytují v sádle, máslu, smetaně, salámech a dále pak v například v palmovém či kokosovém oleji). Tyto tuky dodávají našemu tělu zbytečně mnoho kalorií, čímž přispívají nejen nadváze, ale i cévním onemocněním, která vznikají díky vysoké hladině cholesterolu v krvi. Tělo dokáže tyto tuky samo vytvořit, není tedy vůbec třeba mu je dodávat z přijímané potravy. Omezte proto jejich příjem na nutné minimum a sami brzy zjistíte jaký pozitivní dopad to na vaše zdraví bude mít.

Mohlo by vás také zajímat:

Pijte brusinkový džus a zatočte s celou řadou nemocí

http://promenazeny.cz/ciste-zdrave-zuby-snizuji-riziko-infekce-ruznych-chorob/

https://svetdnes.cz/wp-content/uploads/tuky-ve-stravě-1024x645.jpghttps://svetdnes.cz/wp-content/uploads/tuky-ve-stravě-150x150.jpgPR-leadersTipyZdravíZprávyJistě jste už mockrát slyšeli, že pokud chcete zhubnout, měli byste zredukovat tučná a sladká jídla a mnoho dalšího. Ovšem, redukce tuku se týká všech. Nejen těch, kteří mají nadváhu, ale všech těch, kteří mají nějaké zdravotní problémy. Než začnete vyhazovat polovinu jídla z vaší lednice a spíže v...Svět Dnes, zprávy z vašeho kraje. Svět Dnes vám přináší zprávy z vašeho kraje, České republiky a celého světa.
Svět Dnes na Facebooku
  • 24
    Shares