Máš nápad na senzační aplikaci a hledáš někoho, kdo ti ji pomůže zrealizovat? Nenech se odradit, i když se jedná o úplnou šílenost. Kreativní vývojáři z Think Easy naprogramují i zdánlivě nemožné zadání a k tomu přihodí nějakou specialitku, která vytře zrak všem uživatelům. Do tvé vysněné aplikace dovedou hravě zapojit i umělou inteligenci a s ní rozpohybovat třeba chytrou domácnost – zkrátka na co si jen vzpomeneš.
Pojďme se podívat, co budeš k oživení svého nápadu potřebovat.
Byl by o aplikaci zájem?
Z nápadu jsi nadšený a nejraději bys měl aplikaci už ve svém chytrém telefonu. Ale vnímali by ji stejně jako ty i ostatní? Zkusil jsi oslovit cílovou skupinu, která by měla aplikaci používat? Bylo by to pro ni opravdu užitečné, zábavné a už dlouho něco takového na trhu hledá?
Tip: Zkus jednou větou popsat, k čemu bude aplikace sloužit. A především co přinese těm, kteří ji budou používat. Musí působit neodolatelně jako zářivý prsten, kterému chce každý říkat „milášek“.

„Svatá trojice” – Matouš, Matěj a Jan
Kdo to všechno postaví? Ideálně tým lidí, kteří už mají zkušenosti s vývojem suprových aplikací, a povedou tě za ruku, aby byl výsledek skutečně velkolepý. Takoví jsou chlapi z Think Easy. S přehledem zvládají jak vývoj mobilních aplikací, vývoj webových aplikací, tak vytvoření robustního informačního systému, docházkového systému, technologie blockchain nebo třeba nastavení automatizace firemních procesů a další programátorské libůstky.
K nim pak ještě přidej ostříleného markeťáka, který z aplikace udělá senzaci, projekťáka, který dá vývoji řád, a příprava tvé vysněné aplikace může začít!
Nepřežeň to s funkcemi
MVP (Minimum Viable Product) – zkratka, která už mnohým podnikatelům ušetřila spoustu času i peněz. Říká ti něco? Jestli tenhle pojem slyšíš poprvé, pak by se ti měl ihned hluboce vrýt do paměti. Je to totiž označení pro základní funkce aplikace při jejím uvedení na trh.
Vše ostatní by tě jen zbytečně zdržovalo od spuštění a z investovaných peněz by se mohly stát peníze vyhozené oknem. Raději si nejprve počkej na reálný feedback uživatelů na tvůj nápad a až pak se pusť do rozšiřování pilotní verze.
PPP: Plán → Propagace → Peníze
Na začátku se určitě neobejdeš bez podnikatelského záměru neboli byznys plánu.
Plán by měl:
- popsat toho, kdo za tím vším stojí (společnost, tým nebo tebe)
- specifikovat tvůj produkt, jeho funkce, cílovou skupinu a USP,
- definovat hlavní dodavatele, časový harmonogram a konkurenci,
- nastavit ceny a minimální částku, která už bude zisková,
- přiblížit komunikační kanály a způsob propagace aplikace,
- upřesnit finanční plán i možná rizika podnikání.
Důležité je vše! Bez marketingové strategie se ale nehneš z místa. Do propagace musíš šlápnout, abys rozšířil povědomí o svém skvělém nápadu a k tomu také přihodit několik desítek i stovek tisíc, aby měl výsledek fakt smysl.
A pokud to budeš mít srovnané v hlavě i na papíře, zajisté se ti podaří zaujmout některého z investorů, který do toho půjde nadšeně s tebou i s celým tvým týmem.
Tip: Nezapomeň na finanční rezervu. I když se jede podle plánu, vždy se může objevit drobnější, či větší zádrhel. Například v podobě nevyzpytatelných kroků konkurence, se kterými budeš muset ty své srovnat nebo je předběhnout. Připrav si více možných scénářů, kudy se může realizace tvé aplikace ubírat a jak budeš v jednotlivých situacích postupovat.
Něco to stojí
Zatím nemáš představu, na kolik tě vyjde samotný vývoj například mobilní aplikace? Podívej se, na jakých číslech to začíná a co všechno může tvá aplikace v základu umět:
Jdeme do světa
A je to tady. První uživatelé stahují tvou novou aplikaci a ty napjatě čekáš, jak se jim bude líbit.
Líbí? Pak nastává čas na přidávání nových funkcí, ladění, vylepšování a hledání, jak uživatele oslnit ještě víc než při prvním spuštění.
Vidíš, prorazit do světa není tak těžké, když máš dobrý nápad. Jen to chce mít u sebe lidi, kteří ví více o vývoji online produktů než ty a orientují se na trhu s aplikacemi.
Váháš, zda je tvůj nápad opravdu unikátní a má šanci uspět? Řekni nám o něm. Rukama už nám prošly stovky aplikací a víme, který nápad za to stojí a který naopak rovnou hodit do koše.