Mnoho prodejců nemovitosti se rozhodne jednat na vlastní pěst. Nafotit byt, zveřejnit inzeráty na server a stanovit cenu přece nemůže být tak složité, no ne? A navíc, ještě ušetří na provizi. Realita ale není tak přímočará. I na trhu s nemovitostmi totiž existuje konkurence, a proto si její prodej vyžaduje určitou prodejní strategii.
Časová náročnost
Prodej nemovitosti vyžaduje spoustu volného času a energie. Pokud se mu nebudete věnovat naplno, může se stát, že vaše nemovitost bude inzerována bezúspěšně i několik měsíců. K prodeji patří nafocení nemovitosti, ideálně profesionálním fotografem, inzerování, poutavé popisy, propagace, telefonáty s potenciálními zájemci a prohlídky nemovitosti. Kromě každodenních povinností budete mít úkoly navíc po následující týdny či měsíce.
Spolupráce se zkušenou realitní kanceláří se proto může jevit jako perfektní řešení. Jelikož všechny zmíněné činnosti jsou jejich pracovní náplní, a tedy hlavní prioritou, zrealizují prodej bytu či domu mnohem rychleji než vy, včetně stanovení adekvátní ceny či přípravy nemovitosti k prodeji.
Provizi zaplatíte i tak, jen jiným způsobem
Běžná provize se může zdát jako vysoká částka. Na druhou stranu si však musíte uvědomit i to, že realitní kancelář má jisté náklady – na propagaci vaší nemovitosti, inzerci, právní služby a podobně. Často vás prodej na vlastní pěst může vyjít o dost dráž. Realitní kanceláře totiž za stejné služby platí nižší ceny, díky čemuž v konečném důsledku ušetříte.
Legislativa bývá kámen úrazu
Realitní kanceláře ve svém balíčku mimo jiné nabízí i legislativní služby. Služby jsou komplexní, kvalitní, a pokud se dostanete do jakékoliv nečekané situace, budete díky nim chráněni. Pokud realitní kancelář na trhu působí již nějakou dobu, ví mnohem lépe, jak prodat nemovitost bez zbytečných rizik.